Dia del reina!! - Reisverslag uit Colima, Mexico van Jennifer Vossen - WaarBenJij.nu Dia del reina!! - Reisverslag uit Colima, Mexico van Jennifer Vossen - WaarBenJij.nu

Dia del reina!!

Door: Jennifer van der Vossen

Blijf op de hoogte en volg Jennifer

01 Mei 2010 | Mexico, Colima

Koninginnedag!!

Ook hier slaan wij (de Nederlanders) natuurlijk koningendag NIET over!!
Het kinderhuis hebben we mooi versierd met Nederlandse vlaggetjes en ballonnen.
Het personeel heeft ons gefeliciteerd met Bea, wat natuurlijk erg leuk is en alle kinderen weten nu dat oranje DE kleur is van Nederland. :D
Ook wij zelf waren natuurlijk allemaal zoals het hoort in het oranje!
Erg leuk om zo’n stelletje oranje chicas (meisjes) bij elkaar te zien.

Een beetje jammer vind ik het wel dat ik dit jaar Koninginnedag in Nederland moet missen :(
Maar uiteraard heb ik niet lang hoeven te treuren….want ook hier is er vandaag een feestdag, Dia del niño (dag van het kind)!!
De straten zijn bezaait met clowns die snoep uitdelen en ballonnen vouwen.
Net als bij alle andere feestdagen kun je ook bij deze feestdag er NIET omheen dat het 30-04 Dia del niño is. Overal zijn er biljetten aangeplakt en de winkels zijn aangepast aan deze dag. Ja want net als in Nederland proberen ze ook hier overal een slaatje uit e slaan.
De Mc Donald, Burger King en Domino’s zijn overladen met kinderen die maar geen genoeg kunnen krijgen van al het junkfood!

De kinderen op het huis worden overladen met taarten en snoep die gesponsord zijn.
Gister zijn de kinderen naar de bioscoop geweest en terwijl dat voor de meeste Nederlandse kinderen eigenlijk heel normaal is, is het voor deze kinderen een hele beleving dat zij naar de bioscoop mogen.
Ook vandaag waren er de hele dag activiteiten voor de kinderen. De kinderen kregen een nette broek aan, een Casa San José T-shirts en de haren werden mooi gedaan.
‘s Avond was er een groot feest met uiteraard veel TE veel eten. De kinderen werden overladen met cadeaus, snoep en taart.
Om dit allemaal zo te zien is voor mij erg bizar….maar tegelijker tijd natuurlijk erg leuk om te zien hoe een feestdag (van de zo velen) er in een ander land met een andere cultuur er aan toe gaat.
De hele avond werd door gedanst en gezongen, de kinderen kregen er geen genoeg van.
Ik kan dus wel spreken over een geslaagd avondje!!

Dit weekend gaan we een weekendje naar Guadalajara, de op een na grootste stad van México. Guadalajara is een stad die ligt in de bergen en bezit mooie gebouwen en cathadralen. In Guadalajara wonen ongeveer mensen 1700.000 mensen.
Deze reis zullen we met de bus afleggen en duurt vanaf Colima ongeveer 4 a 5 uur.
Ik ben erg benieuwd naar deze stad!!
Maar uiteraard hier natuurlijk snel meer over!!

Op naar een gezellig meiden weekend!! :D

Adios Amigos

Liefs

• 01 Mei 2010 - 08:34

San:

Chica! :D
    Super om weer een verhaaltje van je te lezen..
    Top dat jullie ook daar Q-day geintroduceerd hebben.. ;-)

Heel veel plezier voor het weekendje weg naar Guadalajara!!

Heel veel liefs vanuit Nijmegen

• 01 Mei 2010 - 10:52

Miss Maris:

En het gaat ma door dat feesten daar!! haha

Op naar de grote stad! maak me gek zou Joling zeggen....en mij erbij.

Super meid we willen wel weer foto's ervan zien he
    Hier alles goed in ossie,ze zijn met de tuin bezig.groter maken voor ons nieuwe loungeset haha wij staan ook nie stil hoor.

XXx Smak de Elbi's

• 03 Mei 2010 - 09:05

Elaine:

Heey meis!

Wat leuk dat jullie daar ook koninginnendag hebben gevierd! :d
    Beetje Nederlandse invloed kan nooit kwaad!
    Verder nog steeds goed naar je zin daar? Lekker weer enzo? Uiteraard beter dan hier!
    Heey meis, veel plezier in de big city en ik wacht je volgende verhaaltje wel weer af! :D

Liefs xxx

• 05 Mei 2010 - 13:08

Turnoss:

Hey Jennifer,

leer je de kinderen daar ook nog een beetje Turnen? Altijd leuk en anders verleer je het zelf misschien nog ;-)

Veel plezier en tot snel.

Turnoss